Rikke Dedenroth

Biography

Rikke Dedenroth er uddannet rytmisk sanger fra Det fynske musikkonservatorium i 2007 med klaver som andet instrument. Rikke udmærkede sig her med næsthøjeste karakter i “pædagogisk forståelse for at undervise i sang og stemmeundervisning”.

Siden har Rikke taget en 4 årig uddannelse inden for krop og bevægelse i sammenhængen mellem krop, stemme og formidling ved decentrering.

Rikke har en bred erfaring i at undervise både soloelever og hold, lige fra begyndere til eliteniveau. Rikke har i en lang årrække undervist i krop og stemme på forskellige skuespillerskoler i København samt på en lang række sang- og stemmeskoler.

Rikke er en ildsjæl i sit arbejde med mennesker og har en stor forståelse for at guide og udvikle det stemmemæssige og menneskelige plan.